My Summer Essentials: SPF защита на лицето

by - юли 15, 2014


Здравейте! В момента всички сигурно вече планувате летните си почивки, ако все още не сте си избрали дестинация за лятната отпуска. Отдавайки се на отпускарския сезон обаче не трябва да забравяне, че слънцето може да бъде нашият най-голям неприятел. То може да има негативни последици за нас и нашата кожа - изгаряне, слънчеви петна, слънчеви алергии, преждевременно кожно стареене и риск от кожна форма на рак. 

Какво (не) знаем за UVA и UVB лъчите?
  • UVA лъчите имат по-голяма дължина на вълната и проникват по-дълбоко в кожата. Те са отговорни за преждевременното стареене на кожата, появата на бръчки и могат да повлияят развитието на някои форми на рак на кожата.
  • UVB лъчите имат по-къса дължина на вълната, но имат разрушителен ефект върху тъканите. Те стимулират меланина в резултат на което имаме загар. Причиняват слънчеви изгаряния и могат да причинят рак на кожата в дългосрочен план.


За съжаление ние сме подложени на влиянието на вредните слънчеви лъчи през цялата година, не само когато сме на почивка през лятото. 

Кожата ми е комбинирана с много мазна Т-зона. Склонна е и към акне. Нито един от кремовете в тази публикация не увеличаха броя на пъпките на лицето ми. Ето кои на кои продукти разчитам аз за да защитя кожата на лицето си:



1. Bioderma Photoderm AKN Mat SPF 30

Количество: 40мл
Цена:  около 30лв
Къде: навсякъде където предлагат марката
Това за мен е Мерцедеса на SPF кремовете. Предназначен е за мазна и комбинирана кожа. Сравнен с горните два крема е по-гъст като консистенция и по-силно изразен аромат характерен за продуктите за слънчева защита. Оставя и лек бял филм върху кожата след нанасяне, но след минута той изчезва. Оставя кожата матирана и не намалява трайността на грима нанесен след това.



2. Piz Buin Allergy Face Cream SPF 30

Количество: 40мл
Цена: около 28-30лв
Къде: аз го имам от biolifecosmetics
Кремът е предназначен за чувствителна кожа. Има лек аромат, консистенцията му не е прекалено гъста, разнася се лесно и бързо и не оставя бели следи по кожата. Използвам го и преди да нанеса грима си. Попива бързо в кожата без да оставя мазен или прекалено лъскав филм върху кожата. Не забелязвам да влияе върху трайността на грима ми през деня.


3. Avon E-defence Multi Shield Lotion SPF 30

Количество: 30мл
Цена: редовната е 30лв, но в каталозите се предлага и на промоционална по-ниска
Къде: в каталозите на марката
Кремът е с жълтеникав цвят, не съдържа парфюм и за това има малко странен аромат. Отново консистенцията му не е гъста, разнася се лесно и попива бързо. При мен забелязвам, че през лятото след като нанеса крема, Т-зоната ми се омазнява по-бързо. Именно поради тази причина го оставям за през по-студените месеци, когато този проблем липсва. 



4. Avene Reflexe Solaire SPF 50+
Количество: 30мл
Цена: около 27-28лв
Къде: в аптеките, в които се предлага марката
Този слънцезащитен крем не е любимият ми за нанасяне преди грим и за това го използвам когато съм на плажа или друго място на което съм изложена на слънце цял ден и не носа грим. Доста по-гъст е и оставя доста по-видим бял цвят върху кожата, който се дължи на по-високият фактор. Предназначен е за чувствителна кожа и е водоустойчив.


До миналата година слънцезащитните кремове не бяха част от моят бюти ритуал, а сега са задължителни за мен. Както и продуктите за тяло, така и тези за лице трябва да се нанасят през определен период от време, за да защитават от вредните лъчи. Тъй като няма как да нанасям крема върху грима си, използвам пудра с висок SPF фактор, но понеже я ползвам съвсем от скоро нямаше как я включа в тази публикация. Ако ви е интересно ще и направя самостоятелно ревю веднага щом придобия впечатления за нея.
Вие как защитавате кожата си от слънцето?







Заповядайте в страницата ми във Facebook тук
Може да ме намерите и в Bloglovin.


*Продуктите на Avon, Piz Buin и Avene ми бяха любезно предоставени от представители на марките за проба. Мнението ми за тях си е лично мое и не е повлияно по никакъв начин.

You May Also Like

5 коментара

  1. При мен пък този крем на Avon е един от *много* малкото, с които не лъсвам! И след като онзи ден ми свърши опаковката, мисля да го поръчам пак, а докато чакам - същото кремче на Bioderma :)

    ОтговорИзтриване
  2. Тези PizBuin ще го пробвам скоро ама за тялото. Иначе в момента много харесвам на Neutrogena един изпратен ми от Америка.. Жалко, че тук го няма, а свърши ли, взимам си пак на Биодерма. Много го обичам него :) От крема на Avene имах мостричка и не ми допадна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз имах мостричка на Avene и не се харесахме с него. Пробвах и едно кремче на Bioderma 50 фактор и беше много мазно и веднага лъсвах от него

      Изтриване
  3. Трябва да потърся този на Биодерма! Нужен ми е :)
    Много полезен пост :)

    ОтговорИзтриване